Naprawa pomp Denso
Od samego początku rewolucji Diesla firma Denso przedstawiała nowe podzespoły, które coraz wyżej podnosiły poprzeczkę jakości w układach paliwowych. Pompy wysokiego ciśnienia Denso odznaczają się długą żywotnością i niemal bezawaryjną pracą.
Pompy Denso stosowane są głównie w pojazdach azjatyckich producentów – Toyota, Mazda, Nissan, Mitsubishi, jednak dzięki swej niezawodności trafiły także do silników producentów europejskich jak i amerykańskich.
Firma Denso wypuściła kilka typów pomp o różnych konstrukcjach. Powszechnie występujące pompy HP0 stosowane są w pojazdach użytkowych. Pierwszą pompą do samochodów osobowych była pompa HP2, z charakterystycznymi elektrozaworami w kolorach zielonym i czerwonym. Bardzo szybko konstrukcja została diametralnie zmieniona i na rynku pojawiły się pompy HP3 z dwoma tłoczkami, a także HP4 z trzema tłoczkami.
Pompy Denso - zasada działania
Pompa Denso HP0 to pompa tłoczkowa, wyglądająca podobnie jak rzędowe pompy znane z wcześniejszych konstrukcji. Pompy typu HP0 składają się z części wysokociśnieniowej oraz z części pompki zasilającej – pompki wstępnej. Napędzane przez wałek sekcje tłoczące tłoczą dozowane przez zawory PCV paliwo bezpośrednio do listwy. Regulacja odbywa się tylko po stronie dopływu paliwa do sekcji.
Pompy Denso HP2 mają konstrukcję zbliżoną do pomp firmy Delphi – wałek napędowy posiada wewnętrzną krzywkę, która obracając się ściska popychacze rolkowe. Popychacze naciskają tłoczki, które tworzą wysokie ciśnienie. Pompy tego typu wyposażone są w wewnętrzną pompkę zasilającą oraz zawory SCV, w kolorach zielonym i czerwonym. Zawory te dozują ilość dopływającego paliwa do sekcji wysokiego ciśnienia.
Pompa Denso HP3 to mniejsza, bardziej zwarta konstrukcja. Pompka wstępna jest dokręcana z tyłu pompy, a będąc jednym z bardziej awaryjnych elementów pompy HP3 sprawia iż naprawa pomp Denso HP3 jest łatwiejsza. Paliwo z pompy wstępnej podawane jest poprzez zawór SCV do dwóch tłoczków pompy wysokiego ciśnienia. Kolejna konstrukcja – pompa Denso HP4 różni się w zasadzie tylko dodatkowym tłoczkiem – są trzy tłoczki zamiast dwóch.


Jesteśmy corocznym laureatem Orłów Motoryzacji
Naprawa pomp Denso
Podobnie jak w przypadku większości naszych usług oferujemy tutaj dwie ścieżki napraw, w zależności od objawów zgłaszanych przez klienta. Jeżeli objawy wskazują na usterkę która może zostać wykazana podczas testu na stole probierczym pompa jest płukana w całości i trafia na stanowisko Bosch EPS 708, gdzie badane są jej parametry pracy przy różnych prędkościach obrotowych i różnych wysterowaniach elektrozaworu.
Jeżeli zgłaszane objawy usterki pompy Denso wskazują na poważniejszą usterkę mechaniczną pompa jest rozbierana, weryfikowana pod mikroskopem i w ten sposób oceniane są możliwości jej naprawy. Po wycenie pompy klient jest informowany o kosztach i gdy dostajemy zgodę na naprawę wszystkie podzespoły które będą ponownie użyte myte są w myjce ultradźwiękowej. Podzespoły, które nie przeszły pozytywnie weryfikacji pod mikroskopem lub podczas testu na stanowisku probierczym Bosch EPS 708 wymieniane są na nowe. Ponieważ części zamienne do pomp Denso czasem bywają trudno dostępne, naprawa pomp może zająć kilka dni.
Ponieważ nie wszystkie pompy Denso są naprawialne, prosimy o przeczytanie numeru pompy przed kontaktem z naszą firmą – znajomość tego numeru pozwoli nam ocenić, czy naprawa pomp Denso danego typu jest możliwa już podczas pierwszego kontaktu klienta.1982
Mamy blisko 40 lat doświadczenia
Sprawdzenie pomp Denso
Wśród oferowanych przez nas usług jest także sprawdzenie pomp wyspokiego ciśnienia produkcji firmy Denso. Gdy trafia do nas taka pompa, a zgłaszane przez klienta objawy wskazują, iż test na stanowisku probierczym może wskazać żródło problemu, jesteśmy w stanie przetestować większość takich pomp.
Pompa Denso jest myta zewnętrznie, a także płukana wewnętrznie na specjalnym stanowisku. Następnie pompa trafia na stanowisko do testowania pomp common rail Bosch EPS 708, gdzie jest testowana w warunkach symulujących pracę na silniku. Takie testowanie jest w stanie wykryć niektóre usterki, jak niedostateczną wydajność lub niewłaściwą regulację elektrozaworu. W przypadku, gdy zdiagnozowana usterka nie jest możliwa do usunięcia za pomocą wymiany łatwo dostępnego elementu, pompa jest demontowana, robiona jest wycena naprawy i możemy przystąpić do pełnej naprawy.